Καθημερινά ένας σύμβουλος ακινήτων επικοινωνεί με πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους. Ο χειρισμός αντιρρήσεων σε κάθε περίπτωση, είτε πρόκειται για μια ανάθεση ακινήτου, είτε για τις αντιρρήσεις που μπορεί να μας εκφράσει ο υποψήφιος ενδιαφερόμενος προκειμένου να προχωρήσει στη μίσθωση /αγορά του ακινήτου, είναι εξαντλητικός. Συχνά μάλιστα, αφορά και από τις δύο πλευρές την μεσιτική αμοιβή την οποία και θεωρούν υπερβολική
. Αυτό όπως όλοι ξέρουμε, έχει οδηγήσει πολλούς από εμάς στο να κάνουμε εκπτώσεις κάτι που θεωρώ ιδιαίτερα άδικο και δεν το υπερασπίζομαι καθόλου. Αντιθέτως μάλιστα το αποφεύγω συστηματικά, φροντίζοντας από την πρώτη στιγμή να είναι ξεκάθαρη η αμοιβή που έχω ορίσει. Ο καθένας μας βέβαια σε μια ελεύθερη δουλειά, σαφώς μπορεί να εκτιμήσει όπως θέλει τις υπηρεσίες του και να τιμολογήσει αναλόγως, φτάνει να είναι ικανοποιημένος και όχι να αισθάνεται θιγμένος ή αδικημένος. Η ικανοποίηση όμως όσον αφορά την βιωσιμότητα ενός συμβούλου ακινήτων από τις οικονομικές του απολαβές, είναι κεφαλαιώδους σημασίας διότι δίνει την κατάλληλη ώθηση και ενέργεια, για να συνεχίσει την σκληρή και απαιτητική μάχη που δίνει καθημερινά. Γι αυτό λοιπόν θα πρότεινα να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στο θέμα μεσιτική αμοιβή.
Δεν είναι λίγες οι φορές που ο μεσίτης πηγαίνει να αναλάβει ένα ακίνητο και μέσα από την επικοινωνία που έχει με τον ιδιοκτήτη όταν φτάνει στο θέμα της αμοιβής ο υποψήφιος τον απορρίπτει με το εξαιρετικό επιχείρημα : Είστε πολύ ακριβός Κε Μεσίτη, άλλοι συνάδελφοί σας αναλαμβάνουν το ακίνητό μου με τα μισά χρήματα ή και καθόλου από την μεριά μου....κρίσιμο σημείο μεταξύ ιδιοκτήτη και μεσίτη. Πόσο διαχειρίσιμη είναι μια τέτοια αντίρρηση; Σίγουρα ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και τα ύψη της μεσιτικής αμοιβής ποικίλουν ανάλογα με το πόσο κανείς θεωρεί πιθανό να κλείσει μια δουλειά. Σε αυτή την περίπτωση άποψή μου είναι, πως η σωστή παρουσίαση υπηρεσιών προς όφελος του ιδιοκτήτη είναι απαραίτητη. Αποτελεί χρέος του μεσίτη απέναντι στην επαγγελματική του ιδιότητα, να παρουσιάσει τις υπηρεσίες του όσο το δυνατόν πιο αναλυτικά, ώστε να γίνει αντιληπτό από τον ιδιοκτήτη το γιατί θα πρέπει να πληρωθεί τους κόπους του. Θυμηθείτε: Ο υποψήφιος πελάτης δεν σας βλέπει να εργάζεστε, αν μάλιστα δεν επικοινωνήσετε μαζί του για 2 μέρες μπορεί κάλλιστα να υποθέσει πως αλλάξατε αντικείμενο εργασίας. Ξεκαθαρίστε εξ αρχής ποιες είναι οι υπηρεσίες που παρέχετε, πόσο κοστίζουν σε χρήμα και κόπο, πόσο χρόνο χρειάζονται κάθε μια για να αποδώσουν. Ξεκαθαρίστε εξ αρχής, για ποιο λόγο διαφέρετε από τον ανταγωνισμό και ότι είστε σε θέση να υπερασπιστείτε τον εαυτό σας και τα συμφέροντά σας, διότι θα κληθείτε να κάνετε το ίδιο και για τον πελάτη σας. Αν δεν έχετε την ικανότητα να υπερασπιστείτε τον εαυτό σας απέναντί του, του δίνετε αμέσως την λανθασμένη εντύπωση ότι δεν θα μπορέσετε να σταθείτε αντάξιοι των προσδοκιών του σε μια διαπραγμάτευση προς όφελός του.
Από την άλλη μεριά, το ίδιο αντιμετωπίζουμε και από του υποψήφιους ενδιαφερόμενους και ίσως σε αυτή την περίπτωση το φαινόμενο (γιατί να πληρώσω) είναι μάλλον πιο έντονο απ' την στιγμή που απλώς είδαν μια αγγελία και τηλεφώνησαν άρα, ποιος ο λόγος να μας πληρώσουν για μια απλή υπόδειξη....Το κακό ξεκινάει πάλι από την ανάθεση του ακινήτου, όπως και τα επιχειρήματα που προκύπτουν προς υπεράσπιση της αμοιβής μας απέναντι στον ατίθασο κατά τα άλλα ενδιαφερόμενο. Τι νόημα άραγε θα είχε, αν το ακίνητο που διαφημίζουμε βρίσκεται σε ύψος, στη τιμή που μας υπέδειξε ο ιδιοκτήτης ενώ παράλληλα, διαφημίζεται από χιλιάδες άλλα μεσιτικά γραφεία στην ίδια τιμή, ίσως και σε λίγο μικρότερη ώστε να είναι δελεαστικό.... παρασύροντας κι εσένα σε μια άνιση μάχη μεταξύ συναδέλφων για το ποιος τελικά θα κερδίσει τον πελάτη; ( ο οποίος στο τέλος βρίσκει τον ιδιοκτήτη από την δική του δημοσίευση.....) Αυτό πάλι που το πας;...
Και πάλι ο μεσίτης καλείται να υπερασπιστεί την αμοιβή του.
Αυτό που κάνει όμως την διαφορά είναι ότι δεν χρειάζεται να υπερασπιστεί την αμοιβή του, μα να εξηγήσει γιατί αξιώνει μια τέτοια αμοιβή.
Ο μεσίτης χρειάζεται, για να δημιουργήσει το κατάλληλο ακίνητο για τον κατάλληλο άνθρωπο και αυτό είναι σημαντικό να το κατανοήσουν αμφότερες οι δύο πλευρές.
θα διαθέσει χρόνο για να το πετύχει αυτό, θα διαθέσει χρόνο ώστε να το υποδείξει , θα διαθέσει χρόνο επιπλέον ώστε να επαναδιαπραγματευτεί, θα φροντίσει να φτιάξει τα συμβόλαια με ευνοϊκούς όρους και για τις δύο πλευρές, θα διαθέσει χρόνο ώστε ο ενδιαφερόμενος να πάρει στα χέρια του ένα ακίνητο που δεν θα βρει αλλού και που θα τον διαβεβαιώσετε πως δεν θα έχει προβλήματα στη συνεργασία του με τον ιδιοκτήτη θα τον κατευθύνετε σωστά χωρίς να σπαταλάει άδικα τον χρόνο του. Η δουλειά σου πληρώνεται. Εξήγησε το γιατί πριν υποχωρήσεις στις οποιεσδήποτε πιέσεις και μετά πάρε τις αποφάσεις σου σχετικά. Φυσικά παράλληλα με το να εξηγήσεις, δεν χρειάζεται καν να πω, πως θα πρέπει να κατοχυρώσεις και τις ενέργειές σου για να μην βρεθείς στη δυσάρεστη θέση να σε παρακάμψουν αφού φυσικά είναι ξεκάθαρο εξ αρχής, ότι υπάρχει μια διαδικασία την οποία θα προτίθενται να ακολουθήσουν και οι δύο πλευρές.
Τέλος, νομίζω σε αυτό το σημείο θα πρέπει να λάβουμε πολύ σοβαρά υπ όψιν μας και το γεγονός, πως όλα γύρω μας αυξήθηκαν. Από υπηρεσίες, προϊόντα, πρώτες ύλες, φορολογίες εισοδημάτων... Η δική σου αμοιβή για πιο λόγο να μειώνεται ή να εκμηδενίζεται;
Προσωπικά, δεν θέλω να βάλω λουκέτο στην επιχείρησή μου...... ΕΣΥ;.......
Web Site: www.cyclosestate.gr
ΑπάντησηΔιαγραφήFacebook: https://www.facebook.com/tzoulia.papageorgiou
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/48523170/
Twitter: https://twitter.com/home?lang=el
Bloggspot: https://tzouliapapage.blogspot.com/
Instagram: https://www.instagram.com/jpcyclosestate/?hl=el